[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بخش های مختلف فصلنامه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
اخلاقیات نشریه
..
:: راهنمای نویسندگان ::
 | تاریخ ارسال: 1401/1/3 | 
مقالات باید به‌صورت الکترونیکی به سامانه ارسال آنلاین فصلنامه کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت ارسال شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت فصلنامه بخش ارسال مقالات https://jaie.lu.ac.ir/form_send_article.php?&slct_pg_id=۵۰&sid=۱&slc_lang=fa مراجعه کنید.
ازآنجاکه تألیف اعتبار می‌بخشد و پیامدهای علمی، آموزشی، اجتماعی و مالی مهمی دارد، لذا نویسندگی مستلزم مسئولیت و پاسخگویی در قبال آثار منتشر شده است. هدف از توصیه‌های زیر این است که اطمینان حاصل شود که مشارکت‌کنندگانی که مشارکت فکری اساسی در مقاله داشته‌اند به‌عنوان نویسنده شناخته می‌شوند، لذا نیاز است نقش خود را در مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در قبال آنچه منتشر می‌شود، درک کنند. لذا فصلنامه کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت توصیه می‌کند که نویسندگی بر اساس معیارهای زیر باشد:
  • مشارکت قابل‌توجه در ارائه ایده مقاله یا طراحی اثر، تجزیه‌وتحلیل، تفسیر داده‌ها، پیش‌نویس اثر یا بازنگری انتقادی آن برای ارائه یک محتوای فکری مهم و تأیید نهایی نسخه‌ای که قرار است منتشر شود.
  • توافق برای پاسخگویی در مورد تمام جنبه‌های کار و حصول اطمینان از اینکه سؤالات مربوط به صحت یا یکپارچگی هر بخشی از کار، به‌درستی بررسی و حل شده است.
  • نویسنده مسئول علاوه بر مسئولیت‌پذیری در قبال بخش‌های مختلف اثر، باید بتواند تشخیص دهد که کدام یک از نویسندگان مسئول بخش‌های خاصی از اثر هستند.
  • علاوه بر این، نویسنده مسئول باید به یکپارچگی و هماهنگی مشارکت نویسندگان خود اطمینان داشته باشند.
همه کسانی که به‌عنوان نویسنده تعیین می‌شوند باید معیارهای فوق را برای نویسندگی داشته باشند. این ضوابط نویسندگی به‌منظور حفظ وضعیت نویسندگان مقاله و بر عهده گرفتن مسئولیت اثر است. این معیارها تعیین می‌کند که چه همکارانی صلاحیت عنوان نویسنده و رد صلاحیت به‌عنوان نویسنده را دارند؛ بنابراین، تمامی افرادی که معیارهای فوق را دارند باید فرصت شرکت در بررسی، تدوین و تأیید نهایی نسخه خطی را داشته باشند.
این مسئولیت جمعی نویسندگان است- نه فصلنامه‌ای که اثر به آن ارسال شده است- که تعیین کند همه افرادی که به‌عنوان نویسنده نام‌برده شده است، معیارهای فوق را دارند. وظیفه سردبیران مجلات این نیست که تعیین کنند چه کسی واجد شرایط تألیف نیست. اگر در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط نویسندگی است، توافق حاصل نشد، باید از مؤسسه یا مؤسسه‌هایی که کار پژوهشی در آن انجام شده است، خواسته شود تا بررسی کنند. اگر نویسندگان پس از ارسال یا انتشار دست‌نوشته درخواست حذف یا اضافه کردن یک نویسنده را داشته باشند، سردبیر فصلنامه باید توضیح و بیانیه موافقت‌نامه امضا شده برای تغییر درخواستی را از همه نویسندگان فهرست شده و از نویسنده حذف یا اضافه، دریافت نماید.
نویسنده مسئول تنها فردی است که مسئولیت اصلی ارتباط با فصلنامه را در طول ارسال مقاله، بررسی همتایان و فرآیند انتشار مقاله بر عهده می‌گیرد و معمولاً اطمینان می‌دهد که تمام الزامات اداری فصلنامه، مانند ارائه جزئیات تألیف، تأیید کمیته اخلاق و جمع‌آوری فرم‌ها و اظهارات تضاد منافع، به‌درستی تکمیل‌شده است، اگرچه این وظایف ممکن است به یک یا چند نویسنده دیگر محول شود. نویسنده مسئول باید در طول فرآیند ارسال و بررسی همتایان برای پاسخگویی به‌موقع به سؤالات ویراستاری، در دسترس باشد. همچنین ازآنجاکه پس از انتشار ممکن است نقدها و سؤالاتی مطرح شود، لذا باز هم نیاز است که نویسنده مسئول در دسترس باشد.
هنگامی‌که یک گروه متشکل از چند نفر، نویسنده مقاله هستند، گروه باید از همان ابتدا تصمیم بگیرد که چه کسی نویسنده مسئول است و قبل از ارسال نسخه اصلی برای انتشار تأیید کنند که نویسنده مسئول چه کسی است. همه اعضای گروهی که به‌عنوان نویسنده نام برده می‌شوند باید همه معیارهای تألیف از جمله تأیید نسخه نهایی را داشته باشند و بتوانند مسئولیت عمومی اثر را بر عهده بگیرند و به صحت و سلامت کار دیگران اطمینان کامل داشته باشند. همچنین از نویسندگان به‌عنوان همکاران پژوهش انتظار می‌رود که فرم‌های افشای تضاد منافع را تکمیل کنند.

مشارکت‌کنندگان غیر نویسنده

مشارکت‌کنندگانی که معیارهای فوق را برای درج نام نویسنده در مقاله ندارند، نباید به‌عنوان نویسنده فهرست شوند، اما باید از آن‌ها قدردانی نمود. نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی که به‌تنهایی (بدون مشارکت‌های دیگر) یک مشارکت‌کننده را واجد شرایط نویسندگی نمی‌کند، کسب بودجه، نظارت کلی یک گروه تحقیقاتی یا پشتیبانی اداری و عمومی، کمک به نوشتن مانند ویرایش فنی، ویرایش زبان و تصحیح است. درواقع، کسانی که در راستای انجام بهتر پژوهش کمک نموده‌اند، باید از آن‌ها قدردانی به عمل آید.
نویسندگان موظف‌اند فایل نهایی خود را مطابق با آنچه در ذیل می‌آید، ارسال کنند. آثار ارسالی که نویسندگان از این دستورالعمل‌ها، پیروی نکرده‌اند بازگردانده می‌شوند.
  • متن اصلی فایل ارسالی در قالب فایل Microsoft Word باشد. متن اصلی باید با فونت لوتوس اندازه ۱۳ باشد.
  • تمام کلمات انگلیسی در داخل متن باید با خط Times New Roman اندازه فونت ۱۲ نوشته شود.
  • عناوین بخش‌ها باید با فونت بی‌زر بولد و اندازه فونت ۱۲ نوشته شود.
  • در مواردی که از کلمات اختصاری استفاده می‌شود، بار اول باید شکل کامل آن‌ها بیان شود.
  • مقاله ارسالی نباید قبلاً در فصلنامه‌ای دیگر منتشر شده یا برای بررسی به فصلنامه دیگری ارسال شده باشد. ارسال یک مقاله به فصلنامه کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت نشان‌دهنده گواهی از طرف نویسنده یا نویسنده‌ها است که این اثر در جای دیگر دارای حق چاپ نیست.
  • نویسنده یا نویسندگان به الزامات سبکی و کتابشناختی مندرج در راهنمای نویسنده، پایبند است.
  • مقالات باید تا حد امکان قابل فهم، مختصر با وضوح و دارای معنی نوشته شوند.
  • نویسنده (ها) مسئول تهیه مقالاتی هستند که به‌وضوح به زبان فارسی قابل‌قبول و علمی نوشته‌شده باشند و تا حد امکان هیچ‌گونه اشتباه املایی، دستوری یا نقطه‌گذاری نداشته باشند. نه هیئت تحریریه و نه ناشر مسئول تصحیح اشتباهات املایی یا دستور زبان نیستند. با نصب نرم‌افزار ویراستیار بر روی رایانه، ویراست اولیه جهت حذف غلط‌های املایی را انجام دهید.
  • بازخورد در مورد یک مقاله ارسال شده به فصلنامه کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت (با نظرات ۳ داور ناشناس) ظرف شش هفته پس از دریافت مقاله به نویسنده یا نویسنده‌ها ارسال می‌شود. داوری مقالات به‌صورت دو سو کور است (بدین‌صورت که مقالات بر اساس کد برای داوران ارسال می‌شوند و هم داوران هویت نویسندگان را نمی‌دانند و نویسندگان هویت داوران را نمی‌دانند). لذا برای استفاده از مزایای مرور ناشناس، نویسندگان باید از شناسایی خود در متن و همچنین در پانوشت‌های اجتناب کنند.
  • همه مقالات بخش‌های مختلف فصلنامه باید به‌طور کامل با محدودیت‌های کلمه هر بخش (با توجه به نوع مقاله) مطابقت داشته باشند، در غیر این صورت به‌طور خودکار رد می‌شوند و وارد روند بررسی نمی‌شوند.
  • تمامی مقالات ارسالی (مقالات پژوهشی، یادداشت‌های پژوهشی، مطالعات موردی، بررسی کتاب‌ها، گزارش‌های کنفرانسی، دیدگاه‌های متخصصان و رویدادهای آتی) نباید عنوانی بسیار طولانی داشته باشند.
  • نویسندگانی که مقالات را برای انتشار ارسال می‌کنند، باید مشخص کنند که مایل‌اند مقاله آن‌ها برای کدام بخش از فصلنامه در نظر گرفته شود: مقالات تحقیقاتی، یادداشت‌های تحقیقی، مطالعات موردی، بررسی کتاب‌ها، گزارش‌های کنفرانسی، دیدگاه‌های متخصصان و رویدادهای آتی.
  • صفحه اول همه مقالات ارسالی باید بدین‌صورت باشد. عنوان، عنوان فرعی (در صورت نیاز)، نام و نام خانوادگی نویسنده یا نویسنده‌ها (وابستگی، آدرس کامل پستی، شماره تلفن و آدرس ایمیل).
  • به دو چکیده فارسی و انگلیسی نیاز است، چکیده فارسی با حداکثر ۲۰۰ کلمه و ۵ کلمه کلیدی که محتوای مقاله را مشخص می‌کند و چکیده مبسوط انگلیسی با حداکثر ۷۰۰ کلمه.
  • راهنمای نوشتن چکیده
 فصلنامه کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت راهنمایی‌های زیر را برای کمک به نویسندگان ارائه می‌دهد تا چکیده‌ای با حداکثر ارزش برای خوانندگان بنویسند. به نویسندگان توصیه می‌شود که از این راهنمایی پیروی کنند. چکیده خلاصه‌ای مختصر از یک اثر بزرگ‌تر است که معمولاً در یک پاراگراف از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه نوشته می‌شود. هدف آن کمک به خوانندگان برای تشخیص سریع هدف و محتوای اثر است. دقت، ایجاز و وضوح از جمله ضوابط نوشتن یک چکیده خوب است. سبک نوشتن: الف) از رویکرد کی، چه، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه برای پرداختن به عناصر اصلی چکیده خود استفاده کنید. ب) از کلمات کلیدی، عبارات و مفاهیم خاص مقاله خود استفاده کنید. ج) از زبانی دقیق، واضح و توصیفی استفاده کنید و از دیدگاهی هدفمند بنویسید تا ارزشی. د) مختصر، اما با جملات کامل بنویسید. ه) از زبان ساده استفاده کنید و) سوم شخص بنویسید. از «من» یا «ما» استفاده نکنید. ز) از افعال مختلف استفاده کنید.
یک چکیده خوب نوشته‌شده به‌طورکلی به چهارعنصر کلیدی می‌پردازد: ۱) هدف: شرح اهداف و فرضیه‌های تحقیق ۲) روش‌ها: ویژگی‌های مهم طراحی، داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل تحقیق شما را شرح می‌دهد. این ممکن است شامل نظریه، حجم نمونه، موقعیت جغرافیایی، جمعیت‌شناسی، متغیرها، کنترل‌ها، شرایط، آزمون‌ها، توضیحات طرح تحقیق، جزئیات تکنیک‌های نمونه‌گیری و روش‌های جمع‌آوری داده باشد. ۳) نتایج: یافته‌های کلیدی مطالعه مانند نتایج نظری یا تجربی را شرح می‌دهد. همچنین ممکن است توضیح مختصری از نتایج ارائه دهد. ۴) پیامدها: نشان می‌دهد که چگونه نتایج به خط‌مشی و عمل متصل می‌شوند و پیشنهاد‌هایی برای پیگیری، مطالعات آینده یا تجزیه‌وتحلیل بیشتر ارائه می‌دهند.
  • تمام مکاتبات به نویسنده مسئول انجام خواهد شد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
  • برای ارائه نظرات و بحث‌های اضافی یا زیرنویس انگلیسی اسامی خارجی و کلمات تخصصی از پاورقی در هر صفحه استفاده کنید. البته پاورقی‌ها باید به حداقل برسند و در هر صفحه شماره‌گذاری شوند.
  • نقل‌قول‌ها باید به‌طور دقیق از منبع اصلی گرفته شود و تغییرات در نقل‌قول‌ها باید موردتوجه قرار گیرند. برای نشان دادن نقل‌قول‌های مستقیم از علامت نقل‌قول گیومه «» استفاده می‌شود. اگر نقل‌قول کمتر از ۳ خط باشد، باید در داخل متن اصلی و در گیومه محصور شود. اگر نقل‌قول بیش از ۳ خط باشد، باید از متن اصلی جدا شود و تورفتگی داشته باشد. نویسندگان مسئول صحت نقل‌قول از مطالب دیگران هستند.
  • نام (ها) حامی (های) تحقیق موجود یا هر تقدیرنامه دیگری، باید در انتهای مقاله آمده باشد.
  • جداول، شکل‌ها و تصاویر باید در متن درج‌شده و به‌صورت متوالی شماره‌گذاری شوند. هر جدول، شکل یا تصویر باید یک عنوان داشته باشد.
  • سبک ارجاع دادن: مراجع باید در متن با استفاده از سبک (نویسنده، تاریخ) با پرانتز ذکر شوند. به‌عنوان‌مثال برای استنادهای منفرد (کاظمی، ۱۴۰۰)، یا برای چندین نقل‌قول (کاظمی، ۱۴۰۰؛ فرح‌بخش، ۱۳۹۸)، همچنین برای چندین نویسنده (کاظمی، عبدلی و گرایی، ۱۳۹۹). قابل‌ذکر است که شماره صفحه برای تعاریف یا نقل‌قول‌های مستقیم باید داده شود (به‌عنوان‌مثال، میرزایی، ۱۴۰۰: ۳۱۲). فهرست مراجع که در انتهای مقاله قرار می‌گیرد، باید به ترتیب حروف الفبای نویسندگان و بر اساس فرمت ای پی‌ای تایپ شود. لازم است تمام منابع فارسی که مورد ارجاع قرارگرفته‌اند نیز در پایان به‌صورت انگلیسی ارجاع داده شوند. فرمت خاص آن‌ها به شکل زیر است:
فرمت ارجاع منابع فارسی و انگلیسی
برای مقالات فصلنامه:
Tribe, J. (۲۰۰۲). The philosophic practitioner. Annals of Tourism Research, ۲۹(۲), pp. ۳۳۸-۳۵۷.
برای کتاب‌ها:
 Teare, R. & Ingram, H. (۱۹۹۳). Strategic Management: A Resource-Based Approach for the Hospitality and Tourism Industries. London: Cassell.
برای یک‌فصل از یک کتاب:
Sigala, M. and Christou, E. (۲۰۰۲). Use of Internet for enhancing tourism and hospitality education: lessons from Europe (pp. ۱۱۲-۱۲۳). In K.W. Wober, A.J. Frew and M. Hitz (Eds.) Information and Communication Technologies in Tourism, Wien: Springer-Verlag.
برای مقالاتی که در یک کنفرانس ارائه‌شده است:
Ford, B. (۲۰۰۴). Adoption of innovations on hospitality. Paper presented at the ۲۲nd EuroCHRIE Conference. Bilkent University, Ankara, Turkey: ۳-۷ November ۲۰۰۴.
برای مقالات منتشر شده در مجموعه مقالات کنفرانس:
Jackman, F. (۲۰۰۸). Adoption of innovations on hospitality. Proceedings the ۲۶th EuroCHRIE Conference. Dubai, United Arab Emirates.
برای آثار منتشر نشده:
Gregoriades, M. (۲۰۰۴). The impact of trust in brand loyalty, Unpublished PhD Thesis. Chios, Greece: University of the Aegean.
برای منابع اینترنتی (اگر نام نویسنده دارد)
Johns, D. (۲۰۰۳) The power of branding in tourism. Ηttp://www.tourismabstracts.org/marketing/papers-authors/id۳۴۵۶. Accessed the ۱۲ th of January ۲۰۰۵, at ۱۴:۵۵. (Note: always state clearly the full URL of your source)
برای منابع اینترنتی (اگر نام نویسنده ذکر نشده است):
Tourism supply and demand. Ηttp://www.tourismabstracts.org/marketing/papers-authors/id۳۴۵۶. Accessed the ۳۰ th of January ۲۰۰۴, at ۱۲:۳۵. (Note: always state clearly the full URL of your source)
برای گزارش‌ها:
Edelstein, L. G. & Benini, C. (۱۹۹۴). Meetings and Conventions. Meetings market report (August), ۶۰-۸۲.

نسخه‌های پذیرفته‌شده مقالات برای انتشار چنانکه با دستورالعمل‌ها فوق مطابقت نداشته باشند، برای بازبینی به نویسنده بازگردانده می‌شوند.
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 815 بار   |   دفعات چاپ: 166 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
کنکاشی نوین در تعلیم و تربیت Journal of Academic Inquiry in Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4642